top of page

AUGMENTED REALITY 

"HET BOOMHUIS"

PROCES

Deze opdracht was voor de doelgroep kinderen, van 6 tot 12 jaar. De regels? Alleen het gebruik van een huis, boom en wolk zijn toegestaan in het beeld.

Klinkt makkelijk, maar dat was het zeker niet! Met meer dan over 100 schetsen die allemaal op verschillende manieren ingingen op deze 3 beeld elementen!!

Na 50 schetsen werd het tijd voor de eerste test, in totaal hadden 10 jongens en 10 meisjes uit de doelgroep. Ze moesten een top 4 kiezen uit de schetsen. Vanuit de gekozen schetsen verder gewerkt aan de volgende 40 en de test herhaald met de nieuwe beelden. Hier kwamen duidelijk 5 beelden naar boven die veel werden gekozen!! 

Na nog een aantal varianten op de 5 beelden te maken was het dan tijd om voor de uitslag. 

En de schets die won? Die staat hier onder uitgewerkt als illustratie, en dat niet alleen... Er zit een AR laag overheen!!

Maar waarom AR? Deze doelgroep in opgegroeid met tech om zich heen. De meeste hebben al een telefoon of een tablet en doen niks liever dan hier de hele dag mee in de weer zijn.

Door de AR laag komt de illustratie helemaal op zijn plek omdat ze het kunnen gebruiken en delen met vrienden online!!

Untitled-1.jpg

EYEJACK

Voor de AR is EyeJack gebruikt. Deze mobiele app kan zowel op Android als op IOS geïnstalleerd worden!!

Scan de barcode en zie de illustratie tot leven komen!!

Screenshot%202020-04-12%20at%2017.51_edi
ipads%2520mockup_edited_edited.jpg

AANBEVOLEN

Insecta%20zine%20voorlopige%20indeling%2
Screenshot%202020-04-07%20at%2011.58_edi
bottom of page